Ånger

Som privatkund har Du alltid rätt att ångra ditt köp.

Du betalar själv för returfrakt och varan måste vara i samma skick som vid leverans.

Tänk på att om Du väljer ett oförsäkrat och icke spårbart fraktalternativ, så är det Du själv som står för risken. Utifall varan skulle gå sönder eller komma bort.

Anmälan om ånger måste göras inom 14 dagar efter att Du har mottagit Ditt paket.

Reklamation

Vi kontrollerar alltid våra varor noga innan vi skickar dem vidare till kund. Men om det skulle vara något fel på leveransen så kontakta alltid oss först. 

Vi löser inte ut några varor som skickas till oss mot postförskott eller efterkrav. Fraktbokningar av varor som ska gå i retur görs av oss.

Om en vara blivit skadad under transport kan Du antingen göra en skadeanmälan direkt till fraktbolaget eller kontakta oss. Vi hjälper gärna till med hanteringen. Dock måste Du alltid bifoga bilder på skadan samt bilder på emballage och kartong.

En reklamation måste skickas in inom 5 dagar från det att Du mottog varan. 

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekomendationer. Läs mer på www.arn.se

Obs! Vid retur skall man alltid betala fakturan senast på förfallodagen (om fakturan ej redan är avskriven). Detta för att slippa eventuella påminnelseavgifter som kan tillkomma om returen ej hinner registreras i tid. Klarna återför pengarna till Ditt konto efter att returen registrerats.